חגיגת השקת ספר דיגיטלי במופ ערבה דרומית – יובל

על פיסת מדבר צרובה, נסיונות בחקלאות, פיתוח שיטת ההשקייה בטפטוף, מחקרים מרתקים מככר סדום ועד די זהב, ועוד ועוד צילומים, סיפורים מרתקים של הצלחות ואכזבות  תוכלו למצוא בספר הדיגיטלי החדש שמשיקים היום במו"פ ערבה דרומית.
זהו סיפור לא ייאמן של מאבק האדם במדבר. סיפורם של חוקרים, תאווי ידע ואתגרים,  אנשים שלא נרתעו מהשמש היוקדת בערבה, לא נרתעו מהאדמה הרותחת ממלחים והמים המליחים שהאגדה אמרה שאיתם לא ניתן להשקות דבר. הגן  ההתיישבותי הפורח, המטעים, השדות  שהוקמו בערבה הוא התוצר של אותה רוח מלחמה במדבר של ראשוני החוקרים.
יאיר אשל מנהל המו"פ אומר בדברי הפתיחה לספר במבט קדימה כי :" כעת, עלינו להשקיע מאמץ רב בטיפוח דור חדש של חוקרים וחקלאים מודרניים שימשיכו,ישפרו ויפתחו את האזור ואת החבל כולו"….
המו"פ השיק בימים אלו גם את האתר החדש שלו אותו הקים פרננדו מילנז איש המו"פ.
נורית גורן שמפיקה את ארועי היובל למו"פ נרגשת מאד מההתגייסות של כל חוקרי התחנה ומנהליה בעבר

ובהווה ובעיקר מהנחישות של יאיר אשל  בהובלת הספר והארוע והיא אומרת לנו לרגל ההשקה:" ..פעלנו ועשינו  ביחד מתוך רצון טוב וכוונה טובה והגענו לציון דרך של הצלחה. למרות שיש לפנינו באירועי היובל עוד עבודה רבה זוהי נקודת ציון חשובה שיש לחגוג ולהנות ממנה. מותר לחייך ולומר "יצא לנו טוב". אפשר גם לומר "לא יצא לנו מושלם" אולי כי אנחנו בני אדם..
ונשאיר דבר מה לעשות במהדורה השנייה".

הקישור לספר לו היו שותפים ועוזרים רבים: https://mop.digitaler.co.il/mop1/index.html
ומסיימת נורית :"היה לי לעונג.תודה לכולכם".