שירותי מערכת אקולוגית ונתחים לחקלאות

פרטי דוח המחקר:

לשליחת הודעה פרטית לחוקר/ת, לחצו על השם למטה, ותשלחו ל "טופס יצירת קשר" בעמוד האישי שלו/ה:

שמות החוקרים:

מחקר: מחקר אגרו-אקולוגי, שירותי מערכת אקולוגית ונתחים לחקלאות
חוקר: ד"ר רר. nat. ג'סיקה שקרמן, מדענית במחקר ופיתוח חקלאי (MOP), ה- DSASC ומנהלת פלטפורמת המחקר האקולוגי הסוציו לטווח הארוך.

אגרו-אקולוגיה עוסקת בכל הנושאים האקולוגיים הקשורים לחקלאות. שניים מנושאים אלה כוללים כיצד להשתמש ולשפר את שירותי המערכות האקולוגיות לחקלאות וכיצד ניתן להימנע מניתוחים של מערכות אקולוגיות. שירותי מערכת אקולוגית לחקלאות כוללים הדברה ביולוגית והאבקה בטבע וטבע גידולים על ידי חיות בר מהווה דוגמא לנתחי מערכות אקולוגיות. מו"פ חקלאות הוא חלק מקהילת המחקר הסוקרת שירותים ונתחים אלה. תפקידי להפוך את המחקר האגרו-אקולוגי של הדברה ביולוגית והאבקה בר ככל הניתן לחקלאים בערבה הדרומית.
מטעי התאריכים בערבה סובלים מנזקי יבול כתוצאה מפעולת העשיר הקטנה יותר. שני העשים הללו יכולים להרוס כמויות גדולות מפירות התמרים. עטלפים פעילים בלילה, חסרי חרקים, עשויים להקל על שירות זה באמצעות נטייה לעש ועל כן נחשבים לסוכני שירות אקולוגי. פרויקט המעריך את הפוטנציאל וההשפעה של עטלפים כסוכני הדברה בתאריכים בערבה נמשך בשיתוף עם פרופ 'כרמי קורין מאוניברסיטת בן גוריון בנגב.
בפרויקט אחר, נועם וייס וצוותו ממרכז הצפרות הבינלאומי ומרכז המחקר אילת עוזרים לי לחקור את שירותי ההדברה החיוביים של עופות נודדים ולא נודדים בשדות בצל, דלעת ומלון בדרום הערבה. מזיקים חרקים מסוגים שונים מכוונים על ידי עופות חרקים ואנחנו בודקים אילו מבני גידול תומכים בציפורים ומכאן מושכים אותם לשדות.
שיפור האבקה פראית לחקלאות בסביבה מדברית הוא נושא מאתגר, מה שהופך אותו למעניין יותר. כחלק ממחקר שנערך עם ד"ר אביגיל מוריס וד"ר רחלי ארמוזה-זבולוני על השפעות שיטפונות בערבה, אני בודק את הפוטנציאל של מיני צמחי מדבר טבעיים שמושכים מאבקי בר. זרעים של צמחים יעילים ייאספו ואז ישמשו ברצועות פריחה ליד שדות חקלאיים על מנת למשוך את המאביקים הבר הדרושים להאבקה ביבול.
אני משתתף גם במחקר אחר, שהובל על ידי ד"ר מלכי ספודק, על השליטה בגפן החנוק במטעי תמרים ובגידולים חקלאיים אחרים.

Facebook
Twitter